Fa qüestió de pocs anys no ens haguéssim arribat a
imaginar com les tecnologies han evolucionat i transformat la societat actual,
i com aquesta ha canviat el nostre dia a dia. El nostre entorn esta impregnat de
nous mètodes a través de l’ús de noves tecnologies, la feina, el carrer, la
nostra pròpia casa, i com no podria ser menys, l’escola.
Aquesta gran evolució de les tecnologies a l’hora d’aplicar-les
a l’escola ens ha permès tenir més recursos per ajudar i reforçar en l’aprenentatge
dels més petits; des de jocs interactius a l’aula, fins a programes que els ajuden
a elaborar i presentar treballs o entendre millor una assignatura.
Com podreu observar en el vídeo, una de les innovacions
més actuals que s’està fent durant aquests últims anys a les escoles és la
Pissarra Digital (PD), un ordinador amb connexió a Internet, el qual poden
visualitzar tots els alumnes mitjançant un projector, que projecta la imatge de
l’ordinador a la pissarra.
Aquest és un recurs molt bo i útil per a que els mestres
transformin les “típiques” classes avorrides davant d’un llibre, en classes
dinàmiques i interactives on tots els nens puguin participar activament.
En aquest vídeo es tracten diversos aspectes que ens
poden semblar interessants sobre el tema; la definició del concepte i els tipus
de pissarres digitals que existeixen, les característiques que presenta i quin
és el seu ús, i finalment es tracten els avantatges i desavantatges que aquest
nou recurs pot desenvolupar dins l’aula. En l’última part del vídeo també
podreu conèixer com es treballa aquest nou recurs a l’aula i podreu observar
les diverses activitats que es poden dur a terme amb aquest nou maquinari.
Creiem que aquest vídeo pot ser molt útil per a famílies
que tenen poc coneixement sobre aquests nous recursos per així saber què i com
treballa el seu fill dins l’escola.
Per concloure ens agradaria llençar una pregunta que ha sorgit en veure aquest vídeo, i és que; si en tan pocs anys l’escola a donat un canvi de 180º, d’aquí uns anys com seran les escoles del futur?
Us convidem a la reflexió!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada